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Institute of

MA Market Analysis

All Publications of Katrin Zander

  1. 0

    Schleip IM, Feindt PH, Bahrs E, Wider J, Kleinschmit JRG, Wagner S, Dauber J, Finckh MR, Jaenicke H, Krämer F, Kreuter-Kirchhof C, Tholen E, Wätzold F, Wedekind H, Weigend S, Wolters V, Stein N, Zander K (2024) Biodiversität bei klimaschonender Moorbewirtschaftung mitdenken! : Stellungnahme des Wissenschaftlichen Beirats für Biodiversität und Genetische Ressourcen beim Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft. 13 p

  2. 1

    Finckh MR, Bahrs E, Dauber J, Feindt PH, Schleip IM, Tholen E, Wagner S, Wätzold F, Wider J, Wolters V, Jaenicke H, Kleinschmit JRG, Krämer F, Kreuter-Kirchhof C, Stein N, Wedekind H, Weigend S, Zander K (2024) Biodiversität in der landwirtschaftlichen Pflanzenproduktion: Voraussetzung für Pflanzenschutz, Klimaschutz und Produktivität ; Stellungnahme des Wissenschaftlichen Beirats für Biodiversität und Genetische Ressourcen beim Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft. ii, 23 p

  3. 2

    Wätzold F, Dauber J, Bahrs E, Feindt PH, Kreuter-Kirchhof C, May K, Schleip IM, Tholen E, Wider J, Finckh MR, Jaenicke H, Kleinschmit JRG, Krämer F, Stein N, Wagner S, Wedekind H, Weigend S, Wolters V, Zander K (2024) Nebenwirkungen einer Besteuerung von Fleischprodukten auf die Biodiversität berücksichtigen! : Stellungnahme des Wissenschaftlichen Beirats für Biodiversität und Genetische Ressourcen beim Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft. 14 p

  4. 3

    Wolters V, Feindt PH, Dauber J, Bahrs E, Finckh M, Graner A, Jaenicke H, Krämer F, Kreuter-Kirchhof C, Schleip I, Schröder S, Tholen E, Wagner S, Wätzold F, Wedekind H, Weigend S, Wolf H, Zander K (2022) Synergien nutzen: Für die Beteiligung des BMEL an der neuen Nationalen Biodiversitätsstrategie. Kurzstellungnahme des Wissenschaftlichen Beirats für Biodiversität und Genetische Ressourcen beim Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft. 7 p

  5. 4

    Hüppe R, Zander K (2021) Consumers’ perceptions of organic food processing - first insights into milk and juice processing. Thünen Rep 88: 78

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn063916.pdf

  6. 5

    Brümmer N, Zander K (2021) Determinants of organic food choice in Germany: The case of young adults. Thünen Rep 88: 76

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn063915.pdf

  7. 6

    Padel S, Zander K, Lampkin N, Sanders J (2021) The consumer or the citizen: who should pay for the benefits of organic farming? Thünen Rep 88: 92

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn063911.pdf

  8. 7

    Zander K, Hempel C, Will S (2020) Bioökonomie im Spiegel der Bevölkerung. Schr Gesellsch Wirtsch Sozialwiss Landbaues 55:441-442

  9. 8

    Hüppe R, Zander K (2020) Consumers’ perceptions of organic food processing - first insights into milk and juice processing. Braunschweig: Thünen Institute of Market Analysis, 2 p, Project Brief Thünen Inst 2020/09a, DOI:10.3220/PB1583150536000

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn062135.pdf

  10. 9

    Brümmer N, Zander K (2020) Drivers of organic food choice in Germany - the case of young adults. Organic Agric 10:57-64, DOI:10.1007/s13165-020-00306-2

  11. 10

    Banse M, Zander K, Babayan T, Bringezu S, Dammer L, Egenolf V, Göpel J, Haufe H, Hempel C, Hüfner R, Millinger M, Morland C, Musonda F, Partanen A, Piotrowski S, Schaldach R, Schier F, Sturm V, Weimar H, Will S, et al (2020) Eine biobasierte Zukunft in Deutschland - Szenarien und gesellschaftliche Herausforderungen. Braunschweig: Johann Heinrich von Thünen-Institut, 48 p

  12. 11

    Brümmer N, Zander K (2020) Einstellungen junger Erwachsener zu Bio-Lebensmitteln : Eine Online-Mixed-Methods-Studie. Austrian J Agric Econ Rural Studies 29(14):115-121, DOI:10.15203/OEGA_29.14

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn063377.pdf

  13. 12

    Zander K, Feucht Y (2020) How to increase demand for carp? Consumer attitudes and preferences in Germany and Poland. Brit Food J 122(11):3267-3282, DOI:10.1108/BFJ-11-2019-0875

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn062448.pdf

  14. 13

    Banse M, Christoph-Schulz IB, Gocht A, Nieberg H, Pelikan J, Röder N, Salamon P, Thobe P, Weingarten P, Zander K (2020) Landwirtschaft und ländliche Räume im gesellschaftlichen Wandel : 59. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e.V. vom 25. bis 27. September 2019. Münster: Landwirtschaftsverl, 486 p, Schr Gesellsch Wirtsch Sozialwiss Landbaues 55

  15. 14

    Rovers AK, Bartsch J, Storz H, Zander K (2020) Mulchfolien aus biobasierten bioabbaubaren Kunststoffen: Ergebnisse aus Experteninterviews zu ihrem Einsatz in Gartenbaubetrieben. Schr Gesellsch Wirtsch Sozialwiss Landbaues 55:457-459

  16. 15

    Hüppe R, Zander K (2020) Ökologische Lebensmittelverarbeitung aus Sicht der Verbraucher - Die Beispiele Milch und Saft. Braunschweig: Thünen-Institut für Marktanalyse, 2 p, Project Brief Thünen Inst 2020/09, DOI:10.3220/PB1583150269000

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn062134.pdf

  17. 16

    Sanders J, Lampkin N, Liebl B, Aulrich K, Baldinger L, Böhm H, Brückmann A, Daase I, Diewald M, Dittmann L, Groß-Spangenberg A, Hahn D, Kape B, Kempkens K, Manleitner S, Milz E, Molkenthin V, Paulsen HM, Witten S, Zander K, et al (2020) Schlussbericht zum Thema : Bilanz und Impulse zur Weiterentwicklung der Zukunftsstrategie ökologischer Landbau. Bonn: Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung, vii, 19 p

  18. 17

    Bartsch J, Rovers AK, Storz H, Zander K (2020) Schlussbericht zum Vorhaben "Bioabbaubare biobasierte Kunststoffe - Handlungsempfehlungen für den zweckmäßigen Einsatz". 168 p

  19. 18

    Will S, Zander K (2020) Szenarien einer Bioökonomie für Deutschland aus gesellschaftlicher Perspektive. Braunschweig: Johann Heinrich von Thünen-Institut, 67 p, Thünen Working Paper 147, DOI:10.3220/WP1589805228000

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn062307.pdf

  20. 19

    Janssen M, Schäufele I, Zander K (2020) Target groups for organic wine: The importance of segmentation analysis. Food Qual Pref 79:103785, DOI:10.1016/j.foodqual.2019.103785

  21. 20

    Hüppe R, Zander K (2020) Verbraucherkommunikation zu Qualitätsanforderungen im ökologischen Obstbau. Braunschweig: Thünen-Institut für Marktanalyse, 2 p, Project Brief Thünen Inst 2020/10, DOI:10.3220/PB1583415484000

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn062140.pdf

  22. 21

    Brümmer N, Klawitter M, Zander K (2019) Bio oder regional? Die Einstellungen junger Erwachsener zu Bio-Lebensmitteln. In: Perspektiven wertebasierter Wertschöpfungsketten : 29. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ; Tagungsband 2019, Universität Innsbruck, 19.-20. September 2019. Wien: Österreichische Gesellschaft für Agrarökonomie, pp 47-48

  23. 22

    Hempel C, Will S, Zander K (2019) Bioökonomie aus Sicht der Bevölkerung. Braunschweig: Johann Heinrich von Thünen-Institut, 55 p, Thünen Working Paper 115, DOI:10.3220/WP1545134625000

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn060609.pdf

  24. 23

    Hüppe R, Zander K (2019) Consumers' perceptions of organic food processing – first insights in milk and juice processing. In: Perspektiven wertebasierter Wertschöpfungsketten : 29. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ; Tagungsband 2019, Universität Innsbruck, 19.-20. September 2019. Wien: Österreichische Gesellschaft für Agrarökonomie, pp 45-46

  25. 24

    Rovers AK, Bartsch J, Zander K, Storz H (2019) Herausforderungen und Perspektiven beteiligter Akteure beim Einsatz von bioabbaubaren biobasierten Kunststoffen. In: Perspektiven wertebasierter Wertschöpfungsketten : 29. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ; Tagungsband 2019, Universität Innsbruck, 19.-20. September 2019. Wien: Österreichische Gesellschaft für Agrarökonomie, pp 91-92

  26. 25

    Hempel C, Zander K (2019) Mehr Transparenz! Wie Bio-Produkte sein sollen. Bio Land(1):42-43

  27. 26

    Gambelli D, Naspetti S, Zander K, Zanoli R (2019) Organic aquaculture: economic, market and consumer aspects. In: Lembo G, Mente E (eds) Organic aquaculture : impacts and future developments. Cham ; Heidelberg ; New York: Springer, pp 41-63

  28. 27

    Hüppe R, Zander K (2019) Organic food processing: Discussing technologies with occasional organic consumers [online]. CORE organic cofund, zu finden in <http://projects.au.dk/coreorganiccofund/news-and-events/show/artikel/organic-food-processing-discussing-technologies-with-occasional-organic-consumers/> [zitiert am 04.11.2019]

  29. 28

    Hempel C, Will S, Zander K (2019) Societal perspectives on a bio-economy in Germany: An explorative study using Q methodology. Int J Food Syst Dynam 10(1):21-37, DOI:10.18461/ijfsd.v10i1.02

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn060970.pdf

  30. 29

    Brümmer N, Klawitter M, Zander K (2019) Werthaltungen, Einstellungen und Präferenzen junger Erwachsener zum ökologischen Landbau und seinen Produkten [online]. Bonn: BÖLN, 73 p, zu finden in <https://www.orgprints.org/37784/1/37784-15OE001-vTI-zander-2019-JuBio.pdf> [zitiert am 26.05.2020]

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn062320.pdf

  31. 30

    Zander K, Schleenbecker R, Hamm U (2018) Consumer behaviour in the organic and fairtrade food market in Europe. In: Parvathi P, Grote U, Waibel H (eds) Fair trade and organic agriculture : a winning combination?. Wallingford: CAB International, pp 51-60

  32. 31

    Schleenbecker R, Zander K, Hamm U (2018) Consumer information search and preferences for Fair Trade coffee: a case study from Germany. In: Parvathi P, Grote U, Waibel H (eds) Fair trade and organic agriculture : a winning combination?. Wallingford: CAB International, pp 76-87

  33. 32

    Feucht Y, Zander K (2018) Consumers' preferences for carbon labels and the underlying reasoning. A mixed methods approach in 6 European countries. J Cleaner Prod 178:740-748, DOI:10.1016/j.jclepro.2017.12.236

  34. 33

    Zander K, Feucht Y (2018) Consumers' willingness to pay for sustainable seafood Made in Europe. J Int Food Agribusiness Market 30(3):251-275, DOI:10.1080/08974438.2017.1413611

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn059634.pdf

  35. 34

    Zander K, Schleenbecker R (2018) Information Display Matrix. In: Ares G, Varela P (eds) Methods in consumer research : Volume 1: New approaches to classic methods . Duxford: Woodhead Publishing, pp 557-581

  36. 35

    Zander K, Feucht Y, Fernandez Polanco JL, Llorente Garcia I, Lamprakis A, Le Gallic B (2018) Manuscript on consumer preferences and potentials for future fish consumption - Summary of WP2 results. Deliverable 2.5: SUCCESS-Project. Braunschweig: Thünen-Institut, 20 p

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn060975.pdf

  37. 36

    Feucht Y, Zander K (2018) Report on the potential of selected innovative products in European markets. Deliverable 2.4: SUCCESS-Project. Braunschweig: Thünen-Institut, 96 p

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn060974.pdf

  38. 37

    Hempel C, Will S, Zander K (2018) Societal perspectives on a bio-economy in Germany: An explorative study using Q methodology. In: Deiters J, Rickert U, Schiefer G (eds) Proceedings in System Dynamics and Innovation in Food Networks 2018 : presentations of the 12th European International Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, February 05-09, 2018, Innsbruck/Igls. pp 241-260, DOI:10.18461/pfsd.2018.1818

  39. 38

    Zander K, Risius A, Feucht Y, Janssen M, Hamm U (2018) Sustainable aquaculture products: Implications of consumer awareness and of consumer preferences for promising market communication in Germany. J Aquat Food Prod Technol 27(1):5-20, DOI:10.1080/10498850.2017.1390028

  40. 39

    Zander K (2018) Verbraucherakzeptanz des Regionalfensters. Braunschweig: Johann Heinrich von Thünen-Institut, 27 p, Thünen Working Paper 90, DOI:10.3220/WP1521798409000

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn059763.pdf

  41. 40

    Zander K, Feucht Y (2018) Who is prepared to pay for sustainable fish? Evidence from a transnational consumer survey in Europe. In: Deiters J, Rickert U, Schiefer G (eds) Proceedings in System Dynamics and Innovation in Food Networks 2018 : presentations of the 12th European International Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, February 05-09, 2018, Innsbruck/Igls. pp 99-112

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn060686.pdf

  42. 41

    Feucht Y, Zander K (2017) Aquaculture in the German print media. Aquaculture Europe 42(1):31-35

  43. 42

    Feucht Y, Zander K (2017) Aquaculture in the German print media. Aquaculture Int 25(1):177-195, DOI:10.1007/s10499-016-0021-1

  44. 43

    Feucht Y, Zander K (2017) Consumers' willingness to pay for climate-friendly food in European countries. In: Proceedings in System Dynamics and Innovation in Food Networks 2017. pp 360-377, DOI:10.18461/pfsd.2017.1738

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn059455.pdf

  45. 44

    Feucht Y, Zander K (2017) Consumers’ attitudes on carbon footprint labelling - Results of the SUSDIET project. Braunschweig: Johann Heinrich von Thünen-Institut, 52 p, Thünen Working Paper 78, DOI:10.3220/WP1507534833000

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn059137.pdf

  46. 45

    Feucht Y, Zander K, Avdelas L, Galinou-Mitsoudi S, Le Gallic B, Nourry M, Masson E, Pirrone C (2017) Deliverable: D2.2 : Results on consumer preferences for sustainable seafood products from Europe. Braunschweig: Thünen-Institut

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn059298.pdf

  47. 46

    Wille SC, Erdmann M, Lemken D, Spiller A, Zander K (2017) Informationsinteresse an Prozessattributen der Schweinefleischerzeugung : eine empirische Studie auf Basis der Information-Display-Matrix. Fleischwirtsch 97(12):102-107

  48. 47

    Feucht Y, Zander K (2017) SUCCESS - Strategic Use of Competitiveness towards Consolidating the Economic Sustainability of the European Seafood sector : Deliverable: D2.3 Report on possibilities for the improvement of the internet communication on seafood products. Brussels: European Union

  49. 48

    Zander K (2016) "Ethischer Konsum" - Anforderungen an Umwelt- und Sozialzertifizierung bei Lebensmitteln. In: Friedel R, Spindler EA (eds) Zertifizierung als Erfolgsfaktor : nachhaltiges Wirtschaften mit Vertrauen und Transparenz. Wiesbaden: Springer Gabler, pp 277-285

  50. 49

    Feucht Y, Zander K (2016) Aquaculture? Consumers' views from 8 European countries - First results from the SUCCESS project [online]. 2 p SUCCESS Special issue Oct. 2016, zu finden in <http://www.success-h2020.eu/publications/newsletters/> [zitiert am 06.01.2017]

  51. 50

    Feucht Y, Zander K (2016) Aquakultur in den deutschen Medien : Zeitungen zeichnen ein überwiegend positives Bild der Aquakultur. Fischmag(6-7):90-95

  52. 51

    Weible D, Christoph-Schulz IB, Salamon P, Zander K (2016) Citizens' perception of modern pig production in Germany: a mixed-method research approach. Brit Food J 118(8):2014-2032, DOI:10.1108/BFJ-12-2015-0458

  53. 52

    Feucht Y, Zander K (2016) Climate change, carbon foodprint and labelling - consumer responses. SUSFOOD Newsl(4):3-4

  54. 53

    Zander K, Feucht Y (2016) Climate-friendly products - to buy or not to buy? In: Proceedings in System Dynamics and Innovation in Food Networks 2016. pp 129-137

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn059462.pdf

  55. 54

    Zander K, Christoph-Schulz IB, Bürgelt D (2015) Biogas production and society: evidence from Germany. In: Dumitras DE, Jitea IM, AertsS (eds) Know your food: food ethics and innivation 2015. Wageningen: Wageningen Academic Publ, pp 89-94

  56. 55

    Zander K, Bürgelt D, Christoph-Schulz IB, Salamon P, Weible D (2015) Consumers' response to sustainability labeling in wild caught fish. In: Department of Economics and Statistics Sciences, University of Salerno (ed) New management issues within the reformed Common Fishery Policy: implementation and socio-economic impacts : XXII Conference of the EAFE (European Association of Fisheries Economist) ; Salerno (Italy), 28.-30. April 2015. p 7

  57. 56

    Zander K (2015) Ein grünes Blatt!? Verbraucherwissen und -einstellungen zur verpflichtenden EU-Kennzeichnung von Öko-Produkten. In: Häring AM, Hörning B, Hoffmann-Bahnsen R, Luley H (eds) Beiträge zur 13. Wissenschaftstagung Ökologischer Landbau "Am Mut hängt der Erfolg: Rückblicke und Ausblicke auf die ökologische Landbewirtschaftung". pp 672-675

  58. 57

    Korn A, Janssen M, Hamm U, Feucht Y, Zander K (2015) Entwicklung einer Kommunikationsstrategie für nachhaltige Aquakulturprodukte. Bonn: BÖLN

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn054772.pdf

  59. 58

    Zander K, Padel S, Zanoli R (2015) EU organic logo and its perception by consumers. Brit Food J 117(5):1506-1526, DOI:10.1108/BFJ-08-2014-0298

  60. 59

    Feucht Y, Zander K (2015) Of earth ponds, flow-through and closed recirculation systems - German consumers' understanding of sustainable aquaculture and its communication. Aquaculture 438:151-158, DOI:10.1016/j.aquaculture.2015.01.005

  61. 60

    Zander K, Beske P (2015) Relationship quality in the German supply chain of organic apples. Thünen Rep 22:307-321

  62. 61

    Zander K, Feucht Y (2015) Was erwarten VerbraucherInnen von nachhaltiger Aquakultur. Jb Österr Gesellsch Agrarökon J Austrian Soc Agric Econ 24:121-130

  63. 62

    Zander K, Feucht Y, Risius A, Hamm U (2015) Welche Marktchancen hat Fisch aus nachhaltiger deutscher Aquakultur. Auf Auf 1(1):12-15

  64. 63

    Zander K (2014) A green leaf!? Consumers' knowledge and perception of the mandatory EU Organic Logo. In: Proceedings in system dynamics and innovation in food networks : 8th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, 17.-21. Februar, Innsbruck-Igls. pp 220-228

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn054156.pdf

  65. 64

    Feucht Y, Zander K (2014) Consumers’ knowledge and information needs on organic aquaculture. Thünen Rep 20, Vol. 2:375-378

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn054056.pdf

  66. 65

    Janssen M, Zander K (2014) Do you like organic wine? Preferences of organic consumers. Thünen Rep 20, Vol. 2:355-358

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn054065.pdf

  67. 66

    Zander K, Beske P (2014) Happy growers! Relationship quality in the German organic apple chain. Int Food Agribus Manag Rev 17(3):205-223

  68. 67

    Feucht Y, Zander K (2014) Was erwarten Verbraucher von nachhaltiger Aquakultur? : Thünen-Institut forscht zur Bekanntheit von Nachhaltigkeitslabeln in der Fischzucht. Fischmag(7-8):86-90

  69. 68

    Sanders J, Zander K (2014) Wer kennt das EU-Bio-Logo? : mehr Aufklärung beim Verbraucher erforderlich. Forschungsrep Spezial Ökol Landbau 2014:20-21

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn054454.pdf

  70. 69

    Feucht Y, Zander K (2014) What do German consumers expect from sustainable aquaculture? In: Proceedings in system dynamics and innovation in food networks : 8th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, 17.-21. Februar, Innsbruck-Igls. pp 176-184

  71. 70

    Sanders J, Padel S, Nocentini L, Stolze M, Huber B, Zander K, Poláková J, Keenleyside C (2013) Chapter 14: Towards an improved legislative framework for organic farming - Overall conclusions and recommendations. In: Evaluation of the EU legislation on organic farming. Endbericht für die EU-Kommission. Braunschweig: Johann Heinrich von Thünen-Institut, pp 273-294

  72. 71

    Efken J, Haß M, Bürgelt D, Peter G, Zander K (2013) Der Markt für Fleisch und Fleischprodukte [online]. German J Agric Econ 62(Suppl.):67-84, zu finden in <http://www.gjae-online.de/inhaltsverzeichnisse/pages/protected/show.prl?params=recent%3D1%26type%3D4&id=706&currPage=&type=4> [zitiert am 11.04.2013]

  73. 72

    Zander K, Isermeyer F, Bürgelt D, Christoph-Schulz IB, Salamon P, Weible D (2013) Erwartungen der Gesellschaft an die Landwirtschaft. Münster: Stiftung Westfälische Landwirtschaft, 117 p

    https://literatur.thuenen.de/digbib_extern/dn052711.pdf

  74. 73

    Zander K, Bürgelt D, Christoph-Schulz IB, Salamon P, Weible D (2013) Nachhaltigkeitskennzeichnung bei Wildfisch aus VerbraucherInnenperspektive. Jb Österr Gesellsch Agrarökon J Austrian Soc Agric Econ 22(1):91-100

  75. 74

    Zander K, Bürgelt D, Christoph-Schulz IB, Salamon P, Weible D (2013) Nachhaltigkeitslogos in der Verbraucher-Wahrnehmung : Siegel haben für die Kaufentscheidung eine untergeordnete Bedeutung. Fischmag(9):62-65

  76. 75

    Zander K, Janssen M (2013) Präferenzen deutscher Öko-Konsumenten für Wein. In: Bahrs E, Becker T, Birner R, Brockmeier M, Dabbert S, Doluschitz R, Grethe H, Lippert C, Thiele E (eds) Herausforderungen des globalen Wandels für Agrarentwicklung und Welternährung : 52. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 26. bis 28. September 2012. Münster ; München: Landwirtschaftsverl ; BLV-Verlagsges, pp 177-188

  77. 76

    Zander K, Stolz H, Hamm U (2013) Promising ethical arguments for product differentiation in the organic food sector : a mixed methods research approach. Appetite 62:133-142, DOI:10.1016/j.appet.2012.11.015

  78. 77

    Garming H, Bantle C, Castellon N, Staver C, Zander K (2013) Social capital in establishing collective marketing of bananas in Central America. Enterprise Dev Microfin 24(2):135-145

  79. 78

    Janssen M, Zander K, Hamm U (2013) Verbraucherpräferenzen für Ökowein. In: Neuhoff D, Stumm C, Ziegler S, Rahmann G, Hamm U, Köpke U (eds) Beiträge zur 12. Wissenschaftstagung Ökologischer Landbau : Ideal und Wirklichkeit: Perspektiven ökologischer Landbewirtschaftung . Berlin: Köster, pp 696-699

  80. 79

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