Institut für

Marktanalyse

Alle Publikationen von Katrin Zander

Eintrag 1 - 10 von 116

Anfang   zurück   weiter   Ende

  1. Janssen M, Schäufele I, Zander K (2020) Target groups for organic wine: The importance of segmentation analysis. Food Qual Pref 79:103785, DOI:10.1016/j.foodqual.2019.103785
  2. Hempel C, Will S, Zander K (2019) Bioökonomie aus Sicht der Bevölkerung. Braunschweig: Johann Heinrich von Thünen-Institut, 55 p, Thünen Working Paper 115, DOI:10.3220/WP1545134625000
    PDF Dokument (nicht barrierefrei) 1229 KB
  3. Hüppe R, Zander K (2019) Consumers' perceptions of organic food processing – first insights in milk and juice processing. In: Perspektiven wertebasierter Wertschöpfungsketten : 29. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ; Tagungsband 2019, Universität Innsbruck, 19.-20. September 2019. Wien: Österreichische Gesellschaft für Agrarökonomie, pp 45-46
  4. Rovers AK, Bartsch J, Zander K, Storz H (2019) Herausforderungen und Perspektiven beteiligter Akteure beim Einsatz von bioabbaubaren biobasierten Kunststoffen. In: Perspektiven wertebasierter Wertschöpfungsketten : 29. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Agrarökonomie ; Tagungsband 2019, Universität Innsbruck, 19.-20. September 2019. Wien: Österreichische Gesellschaft für Agrarökonomie, pp 91-92
  5. Hempel C, Zander K (2019) Mehr Transparenz! Wie Bio-Produkte sein sollen. Bio Land(1):42-43
  6. Gambelli D, Naspetti S, Zander K, Zanoli R (2019) Organic aquaculture: economic, market and consumer aspects. In: Lembo G, Mente E (eds) Organic aquaculture : impacts and future developments. Cham ; Heidelberg ; New York: Springer, pp 41-63
  7. Hüppe R, Zander K (2019) Organic food processing: Discussing technologies with occasional organic consumers [online]. CORE organic cofund, zu finden in <http://projects.au.dk/coreorganiccofund/news-and-events/show/artikel/organic-food-processing-discussing-technologies-with-occasional-organic-consumers/> [zitiert am 04.11.2019]
  8. Hempel C, Will S, Zander K (2019) Societal perspectives on a bio-economy in Germany: An explorative study using Q methodology. Int J Food Syst Dynam 10(1):21-37, DOI:10.18461/ijfsd.v10i1.02
    PDF Dokument (nicht barrierefrei) 286 KB
  9. Zander K, Schleenbecker R, Hamm U (2018) Consumer behaviour in the organic and fairtrade food market in Europe. In: Parvathi P, Grote U, Waibel H (eds) Fair trade and organic agriculture : a winning combination?. Wallingford: CAB International, pp 51-60
  10. Schleenbecker R, Zander K, Hamm U (2018) Consumer information search and preferences for Fair Trade coffee: a case study from Germany. In: Parvathi P, Grote U, Waibel H (eds) Fair trade and organic agriculture : a winning combination?. Wallingford: CAB International, pp 76-87

Eintrag 1 - 10 von 116

Anfang   zurück   weiter   Ende