Institut für

Marktanalyse

Alle Publikationen von Daniela Weible

Eintrag 1 - 10 von 49

Anfang   zurück   weiter   Ende

  1. Asante-Addo C, Weible D, Pelikan J (2020) Consumers' preferences and demand for poultry meat in Ghana. Braunschweig: Thünen Institute of Market Analysis, 2 p, Project Brief Thünen Inst 2020/16a, DOI:10.3220/PB1592221161000
    PDF Dokument (nicht barrierefrei) 794 KB
  2. Thies AJ, Efken J, Weible D (2020) Der Handel mit dem Hähnchenfleisch: Eine Analyse deutscher und europäischer Exporte unter Einbeziehung von Handelsdaten. Schr Gesellsch Wirtsch Sozialwiss Landbaues 55:91-102
  3. Pelikan J, Deblitz C, Boimah M, Chibanda C, Schickramm L, Schott J, Weible D, Weber SA, Zamani O (2020) IMMPEX: Impact of Meat and Milk Product Exports on Developing Countries, Poster präsentiert auf dem GFFA, Berlin, 16.01.2020 bis 18.01.2020. Braunschweig: Thünen-Institut für Marktanalyse ; Thünen-Institut für Betriebswirtschaft, 1 p
    PDF Dokument (nicht barrierefrei) 1055 KB
  4. Asante-Addo C, Weible D (2020) Imported versus domestic chicken consumption in Ghana: Do attitudes and perceptions matter? J Int Food Agribusiness Market:in Press, DOI:10.1080/08974438.2020.1751767
  5. Asante-Addo C, Weible D, Pelikan J (2020) Präferenzen der Verbraucher für Geflügelfleisch in Ghana. Braunschweig: Thünen Institute of Market Analysis, 2 p, Project Brief Thünen Inst 2020/16, DOI:10.3220/PB1594196155000
    PDF Dokument (nicht barrierefrei) 467 KB
  6. Asante-Addo C, Weible D (2020) Profiling consumers based on information use and trust in a developing economy. Int J Consum Stud 44(3):285-295, DOI:10.1111/ijcs.12565
    PDF Dokument (nicht barrierefrei) 352 KB
  7. Asante-Addo C, Weible D (2019) "Everybody likes chicken" - a focus group study of consumers in Ghana : paper prepared for presentation at the 59th annual conference of the GEWISOLA (German Association of Agricultural Economics) ; "Agriculture and Rural Areas in the Course of Societal Change", Braunschweig, Germany, September 25th - 27th, 2019. GEWISOLA, 13 p
  8. Asante-Addo C, Weible D (2019) Is there hope for domestically produced poultry meat? A choice experiment of consumers in Ghana. Agribusiness:in Press, DOI:10.1002/agr.21626
  9. Christoph-Schulz IB, Weible D, Salamon P (2018) Youths’ preferences for milk products at school: How product attributes and perceived body image affect choices. Int J Food Syst Dynam 9(2):112-126, DOI:10.18461/ijfsd.v9i2.921
    PDF Dokument (nicht barrierefrei) 920 KB
  10. Rieger J, Weible D, Anders S (2017) "Why some consumers don't care": heterogeneity in household responses to a food scandal. Appetite 113:200-214, DOI:10.1016/j.appet.2017.02.038

Eintrag 1 - 10 von 49

Anfang   zurück   weiter   Ende