Sekretariat

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Long-term analysis of international meat markets

Project

 (c) Josef Efken

 

Developments on the markets for poultry, pork, beef and processed meat products are monitored. Their implications for the national and EU-market as well as in context with policy measures at national and EU - level are discussed.

Background and Objective

Short term developments on the meat markets are often result of long term trends. For instance can changes in consumption patterns in the home market but also in markets far away lead to changing opportunities and supply and demand. Detecting these factors and influences is the task of this permanent market investigation

Target Group

Farmer, slaughterhouses, meat processing industry, food retailer, consumer organisation, public administration and government.

Approach

Use of national and international statistics in order to display developments. Market reports and personal exchange with market experts in order to asses developments.

Data and Methods

National and international statistical offices like German statistical office, EUROSTAT, FAO, USDA, OECD.

Trend-analyses and regression analyses, qualitative market research.

Our Research Questions

What are the main factors that influence national and international meat production.

Do changes in other regions of the world influence German and EU meat markets and what is the impact.

How do political activities influence German and internationasl meat markets.

Links and Downloads

The results are published regularly. See the web page; www.gjae-online.de see 'supplement'

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Duration

Permanent task 1.2001 - 12.2020

Publications

hits: 11

  1. Efken J, Christoph-Schulz IB, Weible D, Käsbohrer A, Tenhagen B-A, Appel B, Bäurle H, Tamasy C, Spemann K (2014) Der Markt für Fleisch und Fleischprodukte [online]. German J Agric Econ 63(Suppl.):58-72, zu finden in <http://www.gjae-online.de/news/pdfstamps/freeoutputs/GJAE-747_2014.pdf> [zitiert am 30.06.2014]
  2. Efken J, Haß M, Bürgelt D, Peter G, Zander K (2013) Der Markt für Fleisch und Fleischprodukte [online]. German J Agric Econ 62(Suppl.):67-84, zu finden in <http://www.gjae-online.de/news/pdfstamps/freeoutputs/GJAE-706_2013.pdf> [zitiert am 11.04.2013]
  3. Haß M, Peter G, Efken J (2013) Die Wertschöpfungskette von Geflügelfleisch : aktuelle Trends auf dem Geflügelmarkt - Welt, EU und Deutschland. Fleischwirtsch 93(8):14-21
  4. Efken J (2013) Fleischverarbeitung : Kostenvergleich nur bedingt möglich ; Vergleich der Wettbewerbsfähigeit der europäischen Schlacht- und Zerlegebetriebe. Fleischwirtsch 93(12):21-27
  5. Ledebur O von, Küest S, Efken J (2013) Global denken, lokal reagieren : Wettermarktstimmung auf den internationalen Futtermittelmärkten. Mais 40(1):38-41
  6. Efken J, Bäurle H, Haxsen G, Niemann C, Tamasy C (2012) Der Markt für Fleisch und Fleischprodukte [online]. German J Agric Econ 61(Suppl.):60-72, zu finden in <http://www.gjae-online.de/news/pdfstamps/freeoutputs/GJAE-664_2012.pdf> [zitiert am 24.04.2012]
  7. Efken J, Bergschmidt A, Deblitz C, Haxsen G, Pelikan J (2011) Der Markt für Fleisch und Fleischprodukte [online]. German J Agric Econ 60(Suppl.):72-84, zu finden in <http://www.gjae-online.de/news/pdfstamps/freeoutputs/GJAE-623_2011.pdf> [zitiert am 05.09.2011]
  8. Efken J, Haxsen G, Pelikan J, Hortmann-Scholten A (2010) Der Markt für Fleisch und Fleischprodukte [online]. German J Agric Econ 59(Suppl.):63-78, zu finden in <http://www.gjae-online.de/news/pdfstamps/freeoutputs/GJAE-542_2010.pdf> [zitiert am 14.10.2010]
  9. Efken J (2010) Wer macht den Preis bei Fleisch? Mais 37(4):118
  10. Efken J, Haxsen G, Pelikan J (2009) Der Markt für Fleisch und Fleischprodukte. Agrarwirtschaft 58(1):53-65
  11. Efken J (2009) Expansive Fleischerzeugung hält an : Ausblick auf den Schweinemarkt zeigt Deutschland als Drehscheibe im internationalen Handel. Fleischwirtsch 89(10):17-23